marți, 7 mai 2013

Cu ce rămân tinerii după ZT Pildești?

Un eveniment precum ziua tineretului nu poate fi exprimat întru totul în cuvinte, dar poate fi trăit pe deplin de către fiecare. De aceea, cei care au participat la această zi pot împărtăși celorlalți experiența individuală, pot descrie momente din cadrul acestui eveniment și mai important decât atât, pot valorifica semințele primite în roade dăruite.

Indiferent de motivațiile fiecărui tânăr de a participa la această întâlnire diecezană, prezența tuturor tinerilor la Pildești a însemnat mai mult decât s-a putut vedea. În primul rând, în momentul sosirii tuturor parohiilor, oamenii mai vârstnici care nu au avut ocazia de a participa la o astfel de întâlnire „pe vremea lor”, au fost foarte surprinși de numărul foarte mare de tineri care s-au adunat la Pildești. În al doilea rând, bucuria transmisă de fiecare tânăr și comuniunea care s-a realizat sunt speranțe vii ale unei lumi „mai umane”. Faptul că Isus ne unește atât de mult, chiar și într-o astfel de întâlnire, este expresia Fericitului Ioan Paul al II-lea: „credința se întărește, dăruind-o!”.

Pentru a o imagine de final mai amplă a întregii sărbători, în cele ce urmează puteți citi câteva mărturii sincere ale unor tineri participanți:

„Nu am crezut că și anul acesta am putut fi prezentă la această zi minunată. Sincer, gazda a fost nemaipomenită și distractivă. Ne-a transmis destulă energie, încât am reușit să o ținem în noi până am plecat. Mi-a plăcut foarte mult această zi, mi-au plăcut voluntarii care au fost primitori, mi-a plăcut liturghia la care am participat cu mare drag, dar și spectacolul și tinerii care au participat la această zi. A fost cea mai distractivă zi, în care m-am simțit foarte bine și care va fi greu de uitat.” 
(Andreea Cochiorcă, Fărăoani)

„La  Ziua Tineretului de la Pildești, am reușit să trăiesc momente de bucurie și liniște sufletească, mai ales că se apropie sesiunea și examenul de licență, și să-mi reîncarc bateriile pentru a reuși să trec mai ușor peste toate problemele care mă înconjoară și pentru a răspândi mai departe bucuria trăită. 

Aceeași bucurie și liniște sufleteacă am vazut-o și pe fețele tinerilor prezenți, acest lucru demonstrându-mi, încă o dată, că acolo unde este prezent Isus este prezentă și bucuria, aceasta fiind proporțională cu numărul tinerilor, și că prezența lui Isus ne schimbă. 

Ploaia care a început la sfârșitul programului nu a reușit să șteargă bucuria de pe fețele tinerilor și de pe fața mea. Aceată bucuria am reușit să o transmit și familiei mele, și sper să reușesc să o transmit și altor persoane.
De asemenea, a fost un loc unde m-am întâlnit cu vechi prieteni, foști colegi de liceu, persoane dragi, fiecare dintre noi venind din diferite zone ale diecezei, un loc în care Isus ne adună din toate părțile, ne insuflă bucurie și ne întărește credința prin intermediul prietenilor, tinerilor și apoi ne trimite înapoi în locurile din care provenim ca să Îl dăruim și celorlalte persoane, pentru că numai așa bucuria va fi deplină.” 
(Gabriel Mengheriș)

"Entuziasmul, zâmbetul, tinerețea, bucuria credinței cu ceilalți au făcut ca momentele trăite la Ziua Tineretului să fie unice și emoționante. Mesajul zilei a fost puternic, am fost îndemnați să răspândim vestea cea bună, credința, speranța și iubirea în lume tuturor persoanelor asemenea ucenicilor. Adorația și Sfânta Liturghie ne-au arătat încă o dată câtă fericire trăiești când ești alături de Isus, iar momentele de animație și festivalul tinerilor au făcut din aceasta zi o sarbătoare reușită." 
(Luca Mirela Cristina, Butea)

Acestea sunt doar câteva din impresiile de final, care sperăm noi să exprime adevărate trăiri. Cu siguranță au existat și aspecte negative, dar dacă aspectele pozitive au rămas cele vizibile, înseamnă că într-adevăr ziua a fost o reușită. În cele din urmă, sperăm ca Ziua Tineretului să fi fost cu adevărat rodnică și tot ceea ce am trăit acolo să mențină viu îndemnul lui Isus: „Mergeți și faceți ucenici din toate națiunile!”

Angela Dimișcă

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu